Mitä osaamista verkkokaupan pyörittäminen vaatii?

Shopify®-alustalla oppimiskäyrä on jyrkähkö. Pienelläkin paneutumisella saa itse tehtyä monen monta asiaa. Tämä johtuu pääosin siitä, että kaikki alustan asetukset ja niiden nimikkeeet, kuvakkeet ym. ovat hyvin intuitiivisia.

Käyttöliittymä vastaakin hyvin pitkälti käyttäjien tarpeita ja Shopify® on todellakin halunnut panostaa käyttökokemukseen. 

Tässä esimerkiksi kuvakaappaus asetus-valikosta. Kuten kuvasta huomaa, on kaikki tarpeelliset asetukset helppo löytää omien otsikoittensa alta.

Me emme halua luoda verkkokaupan pyörittämisestä mitään isoa mörköä. Mikäli osaat käyttää älypuhelintasi mielestäsi aika hyvin, osaat luultavasti käyttää myös Shopify®-alustaa.

No mitä verkkokaupan pyörittäminen sitten vaatii, mikäli kaikki vaikuttaa näin helpolta?

Me olemme huomanneet että nämä asiat työllistävät verkkokauppiaita enemmän kuin mihin heidän oma aikansa riittää:

  • Ongelmatilanteet. Kyllä, niitäkin tulee vastaan. "Latasin sovelluksen ja nyt eräs toinen asia ei enää toimi." "Miksi tuote ei näy verkkokaupassa?" "Voinko nyt tehdä niin tai näin, ilman että jokin juttu hajoaa?" Tällaisissa tilanteissa me voimme auttaa nopeallakin aikataululla, ehkä jo saman päivän aikana.
  • Applikaatioiden käyttöönotto. Monet apit vaikuttavat hyvin helppokäyttöisiltä ja monien appien toimittajat lupaavat, että kaikki onnistuu. Näin ei kuitenkaan valitettavasti ole ja näissä asioissa kokemus eri applikaatioista on hyvä olla olemassa. Me voimme suositella eri applikaatioita ja testata niiden toimivuuttaa ennakkoon.
  • Tuotteiden perustaminen. Useimmiten halutaan, että tuotekuvat ovat teräviä ja kuvia on tarpeeksi monta, jotta tuotteen kaikki ominaisuudet käyvät ilmi. Tuotetekstin tulee olla tarpeeksi selventävä ja tuotteesta tulee olla kaikki mahdolliset tiedot mitoista ja materiaaleista, käyttötavoista ja rajoituksista lukien. Ja miten kaikki tämä liittyy Googlen hakutuloksiin? Hyvin monella tapaa ja näissä asioissa voimme olla avuksi.
  • Kampanjat ja markkinointi yleisesti. Tiedättehän ne sivut tai verkkokaupat, joilla tulee vastaan tekstejä tähän tyyliin: "Huippu-uutuus 2006, Hanki omasi ennen joulua 10.12.2006!" Laaadukkaat sivut ovat aina ajantasalla. Itse asiassa ne ovat jopa aikaansa edellä, sillä esimerkiksi mainoskampanjat, alennuskoodit ym. tempaukset kannattaa luoda jo etukäteen, ennen kuin aletaan varsinaisesti myydä. Kun kaikki palaset ovat kohdallaan, voidaan valjastaa sosiaalinen media ja Google Ads tekemään myyntityötä puolestamme. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty myös tässä tapauksessa.
  • Fontit, värit, brändi. Asetuksista löytyy laajalti kustomointimahdollisuuksia, miten esimerkiksi fonttia tai vain sen tyyliä voidaan muokata sopimaan brändiin. Monella yrittäjällä ei kuitenkaan ole aikaa tutkia, että ovathan värit nyt samalla tavalla kuin siinä meidän logossa ja miten tuo logo nyt näyttääkin noin pikselöidyltä. Me rakennamme verkkokaupan aina viimeisen päälle pitäen koko ajan brändikuvan kirkkaana mielessämme.
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita